جراح بینیمقالات
موضوعات داغ

جراحی زیبایی بینی / دکتر بهزاد خوش رفتار

در دنیای امروزی بسیاری از اشخاص با استفاده از جراحی زیبایی بینی که امروزه بسیار رایج شده

جراحی زیبایی بینی

در دنیای امروزی بسیاری از اشخاص با استفاده از جراحی زیبایی بینی که امروزه بسیار رایج شده، از زندگی خود لذت بیشتری برده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا میکنند. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص جراحی زیبایی بینی که در اصطلاح به آن رینوپلاستی گفته می شود ارائه شده است.

 

جراحی زیبایی بینی دکتر بهزاد خوش رفتار

دلایل انجام عمل بینی

جنبه های پزشکی: پولیپ بینی، شکستگی ها، سینوس چرکی، انحراف بینی و غیره از جمله مشکلاتی است که موجب ایجاد اختلال در تنفس افراد میشود و برای رفع تمامی این مشکلات انجام جراحی بینی الزامی است.

زیبایی بیشتر در چهره افراد: از جمله مشکلاتی که سبب می شود فرد اقدام به جراحی بینی خود نماید عبارتند از: قوز بزرگ روی بینی، افتادگی در نوک بینی و… . در برخی موارد ممکن است ورزشکاران در زمان انجام حرکات ورزشی دچار این مشکل شوند؛ بدین جهت متقاضیان در پی انجام عمل بینی هستند تا این مشکلات را رفع نمایند و زیبایی چهره خود را چند برابر کنند.

جراحی زیبایی بینی دکتر بهزاد خوش رفتار

فرآیند عمل زیبایی بینی

پس از این که فرد بیهوش شد، پزشک برشهای کوچکی را درون سوراخ های بینی یا کلوملا می زند. آنگاه پوست بینی را به دقت بالا برده تا به غضروف و استخوان زیرین دسترسی یابد.

در مرحله بعد پزشک به صاف کردن یا برداشتن بافت (با توجه به نیاز بیمار) اقدام می نماید. غالباً جراح به منظور به حداقل رساندن آسیب به بافتهای اطراف، ایمن ترین شیوه در عمل جراحی را به کار می برد. زمانی که فرآیند تغییر شکل کامل شد، جراح پوست را روی خطوط جدید بینی قرار داده و محل های برش را بخیه می زند.

هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی زیبایی بینی در شهرها و یا حتی مناطق شهری یک شهر متفاوت بوده و هر پزشکی یک هزینه ای خاص برای انجام این جراحی در نظر می گیرد. هرچند هزینه جراحی زیبایی بینی معیار حائز اهمیتی در تعیین جراح محسوب می شود ولی فردی موفق تر خواهد بود که بر اساس معیارهای مهمتری مانند تجربه و مهارت، جراح خود را تعیین نماید. اغلب جراحان هزینه جراحی زیبایی بینی را بسته به نوع و شکل بینی و عملی که قرار است روی آن صورت گیرد مشخص می کنند.

روش های انجام جراحی زیبایی بینی

به منظور انجام جراحی زیبایی بینی دو روش یا تکنیک به عنوان روش بسته و روش باز وجود دارد. برخی از جراحان روش باز را و برخی دیگر روش باز را پیشنهاد می کنند ولی در کل می توان گفت طرفداران جراحی زیبایی بینی باز در حال افزایش روز افزون هستند.

 

جراحی زیبایی بینی دکتر بهزاد خوش رفتار

 

استفاده کردن یک جراح زیبایی بینی از شیوه بسته یا باز اشکال و یا امتیازی برای پزشک محسوب نمی شود نکته ی حائز اهمیت این است که نتیجۀ نهایی قابل قبول و مثبت باشد. روش بسته و روش باز تنها تفاوتی که دارند این است که در روش باز به غیر از خط برشی که در روش بسته به کار برده می شود برش کوچکی روی پوست کلوملا (تیغه ای از جنس غضروف و پوست می باشد که در پایین سپتوم بینی قرار گرفته است و دو سوراخ راست و چپ بینی را از هم جدا می کند.) داده می شود.

این برش موجب می شود که بتوان پوست بینی را بلند کرد و کلیه ی ساختمانهای اصلی بینی که شامل قسمت غضروفی، قسمت استخوانی و بافت نرم می باشد را به طور دقیق مشاهده نمود و جراحی زیبایی را زیر دید مستقیم انجام داد. لازم به ذکر است که در جراحی زیبایی بینی جای جوش خوردن بخیه های این برش باقی نخواهد ماند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. ضمن اینکه برش ندادن یا برش دادن گوشه های بینی یا در اصطلاح پره های بینی به روش بسته یا باز ارتباطی ندارد بلکه به اندازه پره ها و سوراخ های بینی بستگی دارد به این معنا که اگر سوراخ های بینی بزرگ باشند و لازم باشد که جمع تر و کوچک تر شوند چاره ای به غیر از برش خوردن کناره های (پره های) بینی وجود ندارد حتی اگر جراحی به شیوه بسته صورت پذیرد.

مزیت های روش باز

عمل جراحی زیر دید مستقیم صورت می گیرد بنابراین پس از جراحی زیبایی بینی، احتمال غیر قرینگی بینی به حداقل خواهد رسید. همچنین در این روش قدرت مانور پزشک و فضا برای کار کردن وی بیشتر خواهد بود.

مزیت های روش بسته

در روش بسته برشی روی پوست کلوملا داده نمی شود و مدت زمان جراحی در این شیوه تقریباً یک ربع از روش باز کمتر است. همچنین در روش بسته پس از اتمام جراحی تورم نوک بینی سریع تر بهبود خواهد یافت.

پاسخ به پرسش های رایج درباره جراحی زیبایی بینی

پرسش: آیا عمل زیبایی با درد همراه است؟

پاسخ: جراحی زیبایی بینی تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد، لذا حین این عمل دردی احساس نخواهید کرد. ضمناً هدف از تجویز داروهای پس از عمل به حداقل رساندن درد می باشد.

پرسش: آیا رفع انحراف تیغه بینی (جراحی سپتوپلاستی) و یا برداشتن پولیپ موجب زیباتر شدن بینی نیز خواهد شد؟

پاسخ: خیر انجام این جراحی فقط موجب بهبود تنفس از راه بینی خواهد شد و اغلب با تغییر شکل محسوسی در بینی همراه نمی باشد. در صورتی که فرد مایل به زیباتر شدن بینی هم باشد، غیر از سپتوپلاستی لازم است عمل زیبایی هم برای وی انجام شود.

پرسش: آیا پیش از جراحی نکات تغذیه ای خاصی هم وجود دارد؟

پاسخ: بلی. توصیه می شود به منظور کاهش خونریزی و کبودی از حداقل یک هفته قبل، میوه و سبزیجات فراوانی مصرف شود. اشخاصی که دچار کم خونی هستند بهتر است از ۲ ماه قبل عدس، گوشت قرمز و اسفناج بیشتری مصرف نمایند و یا برای درمان کم خونی از قرص آهن استفاده کنند.

پرسش: در خصوص بینی ‌های استخوانی و گوشتی که اصطلاحات رایجی هستند توضیح دهید؟

پاسخ: به طور کلی در جراحی بینی، ما اسکلت بینی بین غضروف و استخوان را کوچک یا دستخوش تغییراتی می ‌کنیم ولی روی پوست بینی عملی انجام نمی دهیم. یعنی پس از ایجاد تغییر در ساختار اسکلتی، پوست لازم است با گذشت زمان با این اسکلت جدید خود را تطبیق دهد. به طور مثال در مواردی که اندازه بینی را کوچک می کنیم، پوست اندک اندک جمع می ‌شود، باید گفت هر چقدر پوست ضخیم تر باشد این اتفاق دیرتر و هرچه پوست نازک تر باشد سریع‌ تر روی می‌دهد. بدین جهت برای بینی های که پوست ضخیمی دارند اصطلاح گوشتی و پوست‌ های نازک، اصطلاح استخوانی به کار برده می‌شود.

پرسش: آیا جراحی بینی موجب تنگی نفس هم می شود؟

پاسخ: با انتخاب درست پزشک جراح مشکلی پیش نخواهد آمد. علاوه بر زیبایی ظاهری، حفظ و بهبود سلامت از اهداف انجام عمل بینی می باشد.

پرسش: من دچار سینوزیت آلرژیک هستم و قوس کوچکی در بینی خود دارم اما در تنفس و … مشکلی ندارم آیا لازم است جراحی بینی انجام دهم؟

پاسخ: بهتر است معاینه شوید درمان آلرژِی با دارو و کوچک شدن شاخک بینی برطرف می شود. باید گفت انجام جراحی بینی به ضرورت خودتان بستگی خواهد داشت.

 

دکتر بهزاد خوش رفتار

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی زیبایی بینی

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا