کلینیکمقالات

بوتاکس در کلینیک اختیاریه

کلیه خدمات زیبایی از قبیل تزریق بوتاکس در کلینیک اختیاریه انجام می شود

بوتاکس در کلینیک اختیاریه

بوتاکس در کلینیک اختیاریه : کلیه خدمات زیبایی از قبیل تزریق بوتاکس در کلینیک اختیاریه انجام می شود، که در این مقاله در خصوص بوتاکس و نحوه عملکرد آن توضیحاتی ارائه می شود. شیوه جوانسازی پوست به دو بخش تقسیم می شود؛ شیوه پیشگیری و شیوه درمانی. تزریق بوتاکس روش پیشگیری و درمان در پوست می باشد.

بوتاکس در کلینیک اختیاریه کلینیک اختیاریه

چین و چروک ها و خطوط موجود روی پوست در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند. چین و چین‌ های موجود در بین ابروها و پیشانی به دلیل جمع شدن و انقباض عضلاتی می باشد که زیر پوست آن قسمت قرار دارند. انقباض عضلات پیشانی موجب ایجاد چین خوردگی و فرورفتگی پوست خواهد شد. این مشکل با شل کردن عضله، رفع می شود؛ ولیکن با گذشت سال‌ ها و انقباضات مکرر این چین و چروک ها باز هم ظاهر می شوند و حتی زمانی که انقباض نیز وجود ندارد خطوط و چروک ها روی پیشانی باقی هستند.

برای این که یک عضله جمع و منقبض شود می بایست امواج عصبی مربوطه بتواند توسط عصب به عضله برسند. بوتاکس از انتقال جریان مربوطه از عصب به عضله پیشگیری می نماید؛ بنابراین عضله دیگر نمی تواند منقبض شود و شل خواهد شد و از آنجایی که چین و چروک های روی پوست، در اثر انقباض عضله زیرین پوست ایجاد می شود، با شل شدن عضله، چین و چروک‌ها رفع خواهند شد. ضمن اینکه بوتاکس موقتاً اعصاب حرکتی نواحی تحت درمان را فلج می کند اما روی عصب‌ های حسی اثری ندارد؛ بنابراین پس از تزریق بوتاکس تغییری در حس ناحیه تحت درمان ایجاد نخواهد شد.

تزریق بوتاکس در عضلات، فعالیت های عضلانی را فلج می کند و چین و چروک های حاصل از انقباض عضلات روی چهره را کاهش می دهد. با انجام این روش چهره افراد بانشاط تر و شاداب ‌‌تر به ‌نظر خواهد رسید. اغلب، نتیجه حاصل از تزریق بوتاکس بعد از 3 الی 10 روز به طور کامل مشخص می شود.

عضلاتی که به آنها بوتاکس تزریق شده، تا حدودی قدرت حرکتی خود را از دست می‌ دهند. لازم به ذکر است بوتاکس ماندگاری دائمی ندارد و نتیجه ‌ی آن طبق فیزیولوژی فرد و میزان بوتاکس تزریقی بین ۳ الی ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت. پس از گذشت این مدت ماهیچه مجدداً عملکرد خود را باز یافته لذا چین و چروک ها مثل گذشته روی پوست ظاهر می‌شوند، در این صورت افراد نیاز به تزریق مجدد خواهند داشت.

شایان ذکر است به این علت که پس از هر مرتبه تزریق بوتاکس ماهیچه‌ ها انقباض می یابند خطوط روی پوست به مرور زمان کاهش پیدا کرده و کم عمق ‌تر می شوند. اغلب در نخستین سال تزریق، شخص می بایست هر ۳ الی ۴ ماه یک مرتبه مجدداً تزریق انجام دهد؛ پس از این فواصل بین تزریق‌ ها به ۴ الی ۶ ماه افزایش پیدا می کند. چنانچه تزریق بوتاکس به وسیله پزشک متخصص و مجرب انجام شود و نوع ماده بوتاکس اصل و فاقد ناخالصی باشد، هیچ عوارضی به همراه نخواهد داشت. حال آنکه تزریق بوتاکس در کلینیک اختیاریه توسط پزشکان متخصص با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس بدون عوارض با ماندگاری بالا انجام می شود.

 

 

کلینیک اختیاریه

گوش و حلق و بینی _ چشم پزشکی _ دندانپزشکی _ پوست و زیبایی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا